Bliv elev for en dag

Hvordan er det egentlig at være elev på Aalborg City Gymnasium? Det har du nu muligheden for finde ud af ved at blive elev for en dag på skolen.

Dagen planlægger vi ud fra dine ønsker omkring studieretning og vil typisk indeholde en snak med en studievejleder, en rundvisning på skolen og undervisning sammen med eleverne i en af vores klasser på STX.

Vil du prøve at være elev for en dag, så kontakt studievejledningen for en snak om dine muligheder og tilmelding:

Mail: Studievejledningen@aacg.dk

På skolen har vi løbende besøg af unge, som gerne vil opleve livet på skolen. Vi har bl.a. haft besøg af Emil, som fortæller følgende om sin oplevelse:

"Det har været godt at være med på en hel skoledag, og der er en god stemning. Det er godt at besøge forskellige skoler, så man får en fornemmelse for, hvad man vil. Det faglige niveau er fint, så jeg kunne godt følge med. Undervisningen var god, og der var ro i klassen."