Information til elever som starter på Aalborg City Gymnasium

Velkommen som ny elev på Aalborg City Gymnasium. Her på siden finder du en kort guide til:

Inden du starter på undervisningen vil vi bede dig om at gøre følgende:

Oplever du problemer, så er du velkommen til at kontakte skolens IT-medarbejder Palle Knudsen på pa@aacg.dk eller 96312217.

Ludus

Ludus er det system, du skal bruge for at se din tilmelding, skema, lektier osv.

Du kan logge ind i Ludus her: aacg.luduseg.dk/ui/main
Du skal klikke på knappen Uni-Login og benytte dit Uni-Login for at logge ind i Ludus. Du har kun ét Uni-Login, så det er det samme, som du måske har benyttet på tidligere skoler. Kender du ikke dit Uni-Login eller har glemt koden, så kan oplysningerne findes ved hjælp af denne vejledning: Find Uni-Login

Se dit skema

Når du logger ind i Ludus vises dit skema som det første skærmbillede.
Du kan på skærmbilledet bladre frem til ugen, hvor dit hold starter for at se skemaet.

Se de hold du er tilmeldt

For at se de hold, som du er tilmeldt, skal du i Ludus vælge menupunktet *Kursist (se billedet).

Du kan på de nederste faner se de igangværende og fremtidige hold.

Bemærk: Skal du betale for undervisningen, vil du stå på venteliste, indtil betalingen er registreret.

Find dit brugerid/kursistnummer i Ludus

Dit kursistnummer/brugerid findes i Ludus Web. Dette brugerid kan blandt andet  benyttes til at logge ind på skolens trådløse netværk.

Brugerid findes ved at vælge menupunktet *Kursist(husk *). Under staminformation findes Brugerid som vist på billedet.

Software til dine fag

Der benyttes forskellige programmer i fagene på Aalborg City Gymnasium. Du behøver naturligvis kun installere den software, som hører til fag, som du har.

Du har adgang til programmerne senest en uge før holdet starter via dette link: https://ap.aacg.dk/aacg-it.

Bemærk dit brugernavn til siden er dit kursistnummer (se ovenfor). Koden er din fødselsdato (dvs. de første 6 tal i dit cpr).

Er du meldt til GSK eller enkeltfag vil vi bede dig om at prøve at installere FirstClass, Microsoft Office og eventuelle programmer, som hører til dit fag.

Det trådløse netværk på skolen

Det trådløse netværk på skolen hedder citygym_elev. Dit brugernavn er dit kursistnummer/brugerid. Du kan ovenfor se hvorledes du finder dette (afsnittet find dit kursistnummer). Din kode til netværket er din fødselsdato, dvs. de første 6 tal i dit cprnummer.

Find dit lokale på skolen

I dit skema kan lokalet eksempelvis stå som 116. Dette betyder, at det er lokale 116 på 1.sal. Reglerne for lokalenumre er:

• Lokaler som starter med 0 eksemeplvis 012 findes i stueplan
  • Lokaler som starter med 1 eksemeplvis 116 findes på 1. sal
  • Lokaler som starter med 2 eksemeplvis 202 findes på 2. sal
  • Lokaler som starter med 3 eksemeplvis 305 findes på 3. sal

Læs mere om Aalborg City Gymnasium

Du kan læse mere om Aalborg City Gymnasium i vores infohæfte, som kan findes her: https://www.aalborgcitygymnasium.dk/elever/infohaefte