STX FLOW er en 2-årig STX, der strækkes over 3 år. For dig betyder det, at vi har pillet alle de kreative fag som billedkunst, drama og musik ud af skemaet. Desuden har du ikke idræt og oldtidskundskab. Det giver dig rum, tid og ro til at koncentrere dig om din egen udvikling, trivsel og ikke mindst de fag, som er vigtige for dine fremtidsdrømme.

Uddannelsen er for dig, som har brug for:

Kunne det være dig?
Tvivler du på om du kan gennemføre en STX grundet dine personlige og sociale kompetencer? Det kan være, at du tidligere har oplevet problemer med at bevare overblikket, holde koncentrationen eller været belastet af et for stort arbejdspres. Det kan også være, at du tidligere har gået på et gymnasium, hvor uddannelsen har været for hård, hvilket har resulteret i manglende trivsel.

Vi tror på, at du kan, og at du har masser af ressourcer. Og vi hjælper dig godt på vej.

Vi sørger altid for at matche dine ressourcer med vores krav. Det betyder, at i takt med at du lærer at mestre flere ting, så sætter vi større krav til dig. Men altid i et tempo, hvor vi er helt sikre på, at du kan følge med – og at du trives.

Optagelse og tilmelding
Forudsætningen for at kunne søge om optag på STX FLOW er, at du har gennemført 9. klasse for mindst 1 år siden.

STX FLOW er for dig, som fx har dokumenteret:

• Angst
  • ​ADHD/ADD
  • Stress
  • Depression
  • Skolevægring

Optagelse sker på baggrund af en individuel optagelsessamtale med en studievejleder på skolen.

Er du interesseret i at vide mere om STX FLOW og få afklaret om tilbuddet er noget for dig, så kontakt os. Skolens studievejledere giver dig gerne en rundvisning på skolen og fortæller dig mere om STX FLOW.

Book tid ved en studievejleder.

Bestil tid

Mail: Studievejledningen@aacg.dk